CikguAdies@CikguSejarah

Blog ini didedikasikan kepada semua pelajar, guru, komuniti dan sesiapa sahaja yang inginkan kelainan dalam PdPc SEJARAH. Manfaatkan blog ini demi kecemerlangan bersama ...! CikguAdies Pencinta Sejarah@ GURU CEMERLANG SEJARAH KUALA LUMPUR.

Wednesday, March 25, 2009

Aktiviti Latihan Kawad Basah & Kering



Gambar-gambar ini menunjukkan ahli-ahli Kadet Bomba & Penyelamat SMK Taman Maluri yang berlatih penuh semangat semasa sesi latihan Operasi Kawad Basah & Kering pada 24 Mac 2009 bermula jam 2.30 petang. Aktiviti latihan ini dikelolakan oleh Pegawai Bomba Balai Bomba Pudu. Beberapa buah sekolah lain turut menyertai latihan ini bersama iaitu SMK St Gabriel, SMK Yaacob Latiff & SMK Cochrane.

Peristiwa menarik berlaku apabila sedang syok membuat latihan tetiba pegawai bomba mendapat panggilan kecemasan kebakaran di PGRM, Jalan Cerapu .... bergegas mereka bersedia .... tugas punya pasal .. tercengang gak kita orang! Syabas bomba..!

Sesi latihan ini berakhir pada jam 6.00 petang ... dan esok akan bermula lagi latihan yang sama di sekolah lain pulak ... begitulah komitmennya pegawai-pegawai bomba Balai Bomba Pudu ... terima kasih!














Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home